مزایای درب و پنجره دو جدارهupvc

مزایای درب و پنجره دوجداره upvc 

درب و پنجره یکی از مهم‌ترین عناصر مورداستفاده در ساختمان می‌باشد که امروزه افراد تمایل دارند تا از شیک‌ترین و مدرن‌ترین درب و پنجره‌ها برای ساختمان‌های مسکونی و اداری استفاده نمایند.

مشخص نمودن جنس درب و پنجره یکی از مواردی است که خریداران در ارتباط با آن دچار تردید می‌شوند. پیشنهاد ما به شما این است که انواع پنجره دوجداره upvc را جزء یکی از گزینه‌های خود برای خرید قرار دهید. انواع مدل پنجره دوجداره upvc از مزیت‌های بسیاری برخوردارند که سعی کرده‌ایم در این مقاله به مهم‌ترین مزایای درب و پنجره دوجداره upvc اشاره کنیم تا شما با این نوع درب و پنجره بیشتر آشنا شوید.

انواع پنجره دوجداره upvc

مزایای انواع پنجره دوجداره upvc

۱- عایق گرما و سرما

طبق مطالعات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، ۴۸ درصد راه‌های نفوذ هوا از پنجره‌ها و ۲۴ درصد آن از درب‌ها است. عایق بندی درب و پنجره و شیشه‌ها، اتلاف انرژی‌های سرمایشی و گرمایشی را نزدیک به ۴۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین انواع پنجره دوجداره upvc در سرما و گرمای زیاد، تغییر شکل نمی‌دهد.

۲- دوام و طول عمر بالا

انواع پنجره دوجداره upvc در برابر اشعه‌ی ماورابنفش (UV) مقاوم بوده و در برابر عوامل خارجی مانند تغییرات شدید دما، دچار تغییر رنگ، پوسیدگی و ساییدگی نمی‌شوند.

۳- عایق صدا

پنجره دوجداره upvc به همراه شیشه دو یا چندجداره مانع از انتقال صوت به داخل ساختمان‌ها می‌شود و می‌تواند آلودگی صوتی را بین 20 الی 40 دسی بل کاهش دهد که از مزایای درب و پنجره دوجداره upvc محسوب می‌شود.

۴- عدم نیاز به رنگ آمیزی و سرویس‌های مکرر

انواع مدل پنجره دوجداره upvc نیاز به رنگ آمیزی ندارند و در نتیجه منجر به حذف کامل هزینه رنگ ‌آمیزی می‌شوند.

۵-  عدم حساسیت به مواد اسیدی و بازی

انواع پنجره دوجداره upvc به واسطه‌ی افزودنی‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط متغیر جوی، باران‌های اسیدی، رطوبت، حرارت و سرما از خود نشان می‌دهند و دچار خوردگی نمی‌شوند.

۶- صرفه‌جویی در مصرف انرژی

حدود ۳۰ درصد از هدررفت انرژی در درون ساختمان‌ها از طریق پنجره‌ها صورت می‌پذیرد. ولی پنجره‌های upvc به دلیل عایق بودن تا حد قابل توجهی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شوند و این یکی از مهم‌ترین مزایای درب و پنجره دوجداره upvc می‌باشد.

۷- سهولت در نصب

وزن سبک پروفیل upvc، نصب درب و پنجره را آسان می‌کند و حمل آن‌ها نیز به راحتی صورت می‌گیرد.

۸- قابلیت شستشوی آسان

انواع پنجره دوجداره upvc به نحوی ساخته می‌شوند که بتوان به تمام قسمت‌های آن دسترسی داشت و بتوان به راحتی این نوع درب و پنجره دوجداره را تمیز نمود.

۹- مقرون به صرفه

انواع مدل پنجره دوجداره upvc به علت عایق دمایی و استفاده کمتر از وسایل گرمایشی سبب کاهش هزینه‌های مصرفی این وسایل می‌شود.

۱۰- ضد‌ اشتعال و حریق

دمای احتراق یو پی وی سی، ۳۸۰ درجه سانتیگراد است که در مقایسه با پنجره‌های چوبی دیرتر مشتعل شده و با دور نمودن منبع حریق خود به خود خاموش می‌شود. همچنین استفاده از مواد افزودنی (مولتی فایرها) به پروفیل در و پنجره یو پی وی سی، سرعت انتشار حریق را بسیار کند می‌کند.

۱۱- مانع ورود گردوغبار

به علت استفاده از نوار آب بندی لاستیکی به کار رفته شده در انواع پنجره دوجداره upvc ، از ورود گردوغبار، بوهای نامطبوع، رطوبت و دوده به داخل منزل و محل کار تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

۱۲- خاصیت آنتی باکتریال

رشد باکتری‌ و قارچ در ماده PVC بسیار محدود بوده است. بنابراین استفاده از انواع مدل پنجره دوجداره upvc در مکان‌های بهداشتی مانند بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها توصیه می‌شود.

۱۳- امنیت بسیار بالا

استفاده از پروفیل هایی با ضخامت بالا و با داشتن حفره‌های بیشتر، به کار بردن گالوانیزه در درون پروفیل‌ها، استفاده از شیشه‌های دوجداره و زهوارهای مخصوص از مواردی است که موجب استحکام بیشتر پنجره‌ها در برابر ضربه، سرقت و عوامل طبیعی همچون باد و طوفان و .. می‌گردد. البته استفاده از یراق آلات مناسب و استاندارد را نیز در انواع پنجره دوجداره upvc نباید نادیده گرفت.

۱۴- امکان استفاده از پروفیل بازسازی

از دیگر مزایای درب و پنجره دوجداره upvc استفاده از پروفیل بازسازی است. با استفاده از این پروفیل‌ها به راحتی می‌توان پنجره‌های قدیمی را بدون نیاز به تخریب، بازسازی کرد.

۱۵- مانع از نفوذ باران و آب

با استفاده از نوارهای آب بندی در اطراف چهارچوب و قسمت بازشوی انواع پنجره دوجداره upvc و همچنین عایق‌بندی دور پنجره در محل همجواری با دیوار ساختمان، می‌توان مانع از نفوذ آب‌های حاصل از بارش و شستشوی پنجره به داخل ساختمان شد. همچنین ایجاد شیارهای تخلیه آب بر روی فریم، باعث هدایت آب‌های واردشده به پنجره به بیرون می‌شود.

۱۶- قابلیت نصب هرگونه یراق استاندارد

پروفیل‌های upvc قابلیت نصب انواع یراق آلات استاندارد از قبیل تک حالته، دوحالته، بازشو عمودی، کشويی، فولکس واگنی و آکاردئونی و ….جهت پاسخگویی به خواست و سلیقه مشتریان را دارد.

۱۷- قابلیت نصب توری‌های جمع شونده و ثابت

در این پنجره‌ها به دلیل امکان نصب توری و حفاظ می‌توان از ورود حشرات موذی به داخل ساختمان جلوگیری کرد.

۱۸- قابلیت نصب شیشه‌های چند جداره

 این امر منجر به جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل ساختمان می‌شود و در امنیت آن نیز نقش به سزایی دارد.

۱۹- تنوع شکل و رنگ

انواع پنجره دوجداره upvc در رنگ‌های مختلف متناسب با سلیقه مشتری در بازار موجود است، بنابراین شما می‌توانید با در نظر گرفتن طراحی نمای ساختمان خود نسبت به خرید پنجره‌های رنگی اقدام کنید.

۲۰- دوستدار محیط زیست

انواع مدل پنجره دوجداره upvc نه تنها در فرایند تولید و مصرف باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی شده‌اند بلکه در مرحله‌ی بازیافت می‌تواند مجدداً به چرخه‌ی تولید بازگردد و قابلیت تبدیل شدن به مواد قابل استفاده‌ی دیگر را دارند.

انواع پنجره upvc را بشناسید  این روزها استفاده از انواع...

پنجره لیفت اند اسلاید همراهان عزیز ما، آیا با درب...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *