درب-و-پنجره-لیفت-اند-اسلاید

پنجره لیفت اند اسلاید

همراهان عزیز ما، آیا با درب و پنجره لیفت اند اسلاید آشنایی دارید؟ این نوع در و پنجره‌، یکی از محصولات جدید و پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی است که به سرعت جای خود را در میان کاربران باز کرده است و انتخابی ایده‌آل برای ویلاها و منازل است.

انتخابی ایده‌آل برای ویلاها….. چرا؟

یکی از مهم‌ترین مزایای درب لیفت اند اسلاید، بازشو بزرگ آن است. این درب‌ها با باز شدن کامل، امکان لذت بردن از فضای بیرونی را بدون هیچ محدودیتی فراهم می‌کند. بنابراین برای ویلاها و منازلی که نمایی رو به باغ، دریا، جنگل یا حیاط دارند، بسیار کاربردی است.

علاوه بر این، درب لیفت اند اسلاید به دلیل طراحی خاص خود، مانع ورود آلودگی صوتی و گرد و غبار به داخل ساختمان می‌شود. این ویژگی برای مناطق بادخیز و افرادی که به دنبال آرامش و آسایش در فضای داخلی منزل خود هستند، بسیار ارزشمند است.

به نظرم بهتر است بیشتر در موردش بدانیم. پس با ما همراه باشید.

چرا اسم این درب و پنجره‌ها لیفت اند اسلایدِ؟

اول از همه ببینیم lift و slide به چه معنا هستند؟ lift به معنای بالا بردن و  slideبه معنای لغزیدن است. شما هم مثل من دارید فکر می‌کنید چطوری پنجره بالا می‌رود و بعد می‌لغزد! مطمئناً این اسم با توجه به نحوه کارکردن این نوع در و پنجره انتخاب شده است. باید ببینیم در و پنجره لیفت اند اسلاید چطوری کار می‌کند؟

عملکرد درب و پنجره لیفت اند اسلاید چگونه است؟

در این نوع در و پنجره‌ها وقتی دستگیره را می‌چرخانیم، یراق بازشو به سمت بالا کشیده شده و پنجره از روی فریم حدوداً ۵ میلی‌متر بلند می‌شود که به این حالتlift  می‌گوئیم. در این حالت لاستیک‌ها با پروفیل تماس ندارند و به راحتی توسط چرخ‌ها، درون ریل به صورت افقی حرکت می‌کنند و چون این حرکت به صورت کشویی بوده به این حالت slide گفته می‌شود.

در توضیح بالا دو تا نکته به نظرم جالب آمد، گفتم با شما هم در میان بگذارم.

۱- این نوع در و پنجره‌ها بر روی دو ریل و چند چرخ سوار شده‌اند که باعث می‌شود آن‌ها خیلی نرم و روان حرکت کنند و ریل‌های لیفت اند اسلاید را می‌توان به گونه ای طراحی کرد که درون زمین کار شود و البته با توجه به مدل درب می‌توان درب با یک ریل، دو ریل و حتی سه ریل طراحی کرد.

۲- و دومین مورد اینکه در حالت لیفت، فریم از لاستیک‌ EPDM جدا می‌شود تا به صورت کشویی حرکت کند.

اما وقتی دستگیره پنجره را دوباره ببندید، لاستیک EPDM از چهار طرف با فریم درگیر می‌شود و مانع نفوذ آب و هوا به داخل می‌شود و عایق بندی به صورت کامل انجام می‌شود.

تا اینجا که طراحی این نوع در و پنجره متفاوت‌تر از بقیه انواع پنجره دوجداره بود. شما هم همین‌طور فکر می‌کنید؟ لطفا نظرتان را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید. حالا ببینیم ویژگی‌هایش هم به اندازه‌ی طراحیش منحصر به فرد است؟

ویژگی‌های درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید

۱. بازشوکامل: این نوع درب و پنجره‌ها به طور کامل باز می‌شوند و امکان دید کامل به فضای بیرون را فراهم می‌کنند.

۲. اشغال فضای کم: به دلیل اینکه به صورت کشویی باز می‌شود، در حین باز شدن فضای کمی را اشغال می‌کند.

۳. عایق‌بندی خوب: درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید از نظر عایق‌بندی بسیار خوب هستند و مانع از نفوذ هوا و آب به داخل می‌شوند.

۴. دوام و استحکام بالا: این نوع درب و پنجره‌ها از مواد و یراق آلات باکیفیت ساخته می‌شوند و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند.

۵. تنوع طراحی: درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توان آن‌ها را با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ کرد.

۶. شستشوی آسان: قابل شستشوی کامل هستند و تمیز کردن آن‌ها به آسانی صورت می‌گیرد.

۷. نصب شیشه ضد گلوله: قابلیت نصب انواع شیشه خاص و ضد گلوله

۸. یراق‌آلات با کیفیت: یراق‌آلاتی که در این نوع در و پنجره‌ها استفاده می‌شوند، اکثراً آلمانی و ایتالیایی هستند.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید، این ویژگی‌ها را اکثر در و پنجره‌های کشویی دارند و قیمتشان هم مناسب‌تر است. پس به صرفه نیست انواع دیگر در و پنجره‌های کشویی را انتخاب کنیم؟

پنجره لیفت اند اسلاید

تفاوت در و پنجره کشویی با لیفت اند اسلاید

اول از همه می‌خواستم موضوعی را به شما دوستان یادآوری کنم که در و پنجره لیفت اند اسلاید نوع پیشرفته‌تر درب و پنجره‌ دو جداره کشویی هستند. پس نباید این دو نوع را از هم تفکیک کرد اما …..

۱. برای افرادی که زیبایی اهمیت زیادی دارد باید بگوئیم در و پنجره‌های لیفت اند اسلاید از لحاظ ظاهری شکیل‌تر هستند.

۲. پروفیل در و پنجره استفاده شده در لیفت اند اسلاید سنگین‌تر از پروفیل‌های در و پنجره کشویی است چون باید بتوانند قدرت تحمل وزن سنگین‌تر را داشته باشند.

۳. صحبت از قدرت تحمل وزن پروفیل‌ها شد، اشاره کردن به این ویژگی هم خالی از لطف نیست که پروفیل  لیفت اند اسلاید قدرت تحمل وزن تا حدود ۹۰۰ کیلوگرم را دارد و توانایی تحمل لت‌های شیشه با عرض ۶ متر و ارتفاع ۳ متر را دارد. ولی سقف تحمل وزن در و پنجره‌های ریلی ۲۰۰ کیلوگرم است و زمانی که وزن از این حد بالاتر برود، باز و بسته شدن در و پنجره دچار مشکل می‌شود.

۴. امنیت! شما فکر می‌کنید امنیت کدام نوع در و پنجره بیشتر است؟ بهترین درب و پنجره از نظر امنیت کدام است؟کشویی یا لیفت اند اسلاید

در و پنجره‌های کشویی روی قرقره‌ها حرکت می‌کنند و فرد با کشیدن دسته به سمت چپ یا راست می‌تواند درب را روی ریل حرکت بدهد اما در حالت لیفت اند اسلاید زمانی که فرد بخواهد در را حرکت بدهد بر روی قرقره‌ها قرار می‌گیرند و در سایر حالت‌ها کاملاً قفل می‌شوند و تنها با دسته‌ای که در داخل تعبیه شده این کار امکان‌پذیر است. به همین علت در و پنجره‌های لیفت اند اسلاید امنیت بیشتری را فراهم می‌کنند.

۵. اما در مورد امنیت یک مورد دیگر است که به نظرم مهم است.

در و پنجره‌های ریلی را در حالت نیمه باز نمی‌توان قفل کرد بو در حالت نیمه‌باز به راحتی بر روی ریل حرکت می‌کنند بنابراین برای خانواده‌هایی که بچه‌کوچک یا حیوان خانگی دارند مناسب نیست در صورتی که در و پنجره‌های لیفت اند اسلاید را می توان در حالت نیمه باز قفل کرد.

تا این قسمت مقاله در مورد ویژگی‌ها و مزایای لیفت اند اسلاید توضیح دادیم. نوبتی هم باشد نوبت گفتن معایب این نوع در و پنجره‌هاست.

معایب درب و پنجره لیفت اند اسلاید

درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید دارای معایب محدودی نیز هستند که عبارتند از:

۱. قیمت بالاتر: این نوع درب و پنجره‌ها به دلیل عابق‌پذیری بیشتر و اینکه در اندازه و ابعاد محدودیتی ندارد نسبت به سایر انواع درب و پنجره‌ها گران‌تر هستند.

۲. یراق‌آلات گران: یراق آلات استفاده شده در این نوع در و پنجره باید مرغوب و با کیفیت باشد.

با توجه به اینکه هر کدام از انوع در و پنجره ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، این شما هستید که با آگاهی از نیازهایتان و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید باید بهترین تصمیم را بگیرید. البته کارشناسان فروش ما در مجموعه سی‌فور برای انجام مشاوره در کنار شما هستند، کافی است با شماره ۳۳۳۳۹۹۹۹-۰۳۱ تماس بگیرید.

قیمت درب و پنجره لیفت اند اسلاید

قیمت درب و پنجره لیفت اند اسلاید به عوامل مختلفی مانند نوع متریال، ابعاد، ویژگی‌های فنی و نوع یراق آلات بستگی دارد. به طور کلی، قیمت درب و پنجره لیفت اند اسلاید از سایر انواع درب و پنجره‌ها گران‌تر است.

قیمت یراق آلات پنجره لیفت اند اسلاید

یراق آلات پنجره لیفت اند اسلاید یکی از عوامل مهمی است که بر قیمت این نوع پنجره‌ها تأثیر می‌گذارد. یراق آلات باکیفیت‌تر معمولاً گران‌تر هستند، اما دوام و استحکام بیشتری نیز دارند.

درب و پنجره لیفت اند اسلاید برای چه نماهایی مناسب است؟

درب و پنجره lift & slide برای نماهای مختلف مناسب هستند، اما برای نماهایی که دید خوبی از محیط بیرون دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب هستند. این نوع درب و پنجره‌ها امکان باز شدن کامل پنجره را فراهم می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا از فضای بیرون به طور کامل لذت ببرید.

نکات مهم در انتخاب درب و پنجره لیفت اند اسلاید

در هنگام انتخاب درب و پنجره لیفت اند اسلاید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱. نوع متریال: درب و پنجره لیفت اند اسلاید از متریال‌های مختلفی مانند آلومینیوم، پروفیل یو پی وی سی و چوب ساخته می‌شوند. هر یک از این مواد مزایا و معایب خاص خود را دارند.

۲. ابعاد: درب و پنجره لیفت اند اسلاید در ابعاد مختلف موجود هستند. هنگام انتخاب درب و پنجره لیفت اند اسلاید، باید به ابعاد فضای مورد نظر خود توجه داشته باشید.

۳. ویژگی‌های فنی: برخی از درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید دارای ویژگی‌های فنی خاصی مانند سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های ضد سرقت هستند. هنگام انتخاب درب و پنجره لیفت اند اسلاید، باید به این ویژگی‌ها نیز توجه داشته باشید.

۴. نوع یراق آلات: یراق آلات درب و پنجره لیفت اند اسلاید یکی از عوامل مهمی است که بر کیفیت و عملکرد این نوع درب و پنجره‌ها تأثیر می‌گذارد. هنگام انتخاب درب و پنجره لیفت اند اسلاید، باید از کیفیت یراق آلات آن مطمئن شوید.

در پایان

وجود یک پنجره با منظره خاص، زندگی را قشنگ‌تر میکنه! به خصوص اگر پنجره‌اش لیفت اند اسلاید باشه ….

در آخرین نتیجه نهایی سازمان ملی استاندارد ایران که با...

مجموعه فناور پلاستیک سپاهان در صدد است به جهت ایجاد...

با پروفیل های رنگی در و پنجره “سی فور” که...

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای مهندس حیدری مدیر پتروشیمی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *