مجتمع صنایع فناورپلاستیک سپاهان در سال ۱۳۸۴ توسط دکتر ابوالقاسم مرادی در شهرک صنعتی نجف‌آباد تاسیس شد. ایشان در سال ۱۳۵۹ به عنوان یکی از بنیان گذاران مجموعه گازسوزان برای اولین بار در کشور اقدام به تولید تجهیزات گازی از جمله کنتور، رگولاتور و …. کردند. از افتخارات و موفقیت‌های ایشان می‌توان به انتخاب کارآفرین برتر سال ۱۳۹۱-۱۳۹۲، صادرکننده نمونه سال ۱۳۹۲، ریاست انجمن تولیدکنندگان و فناوران راه و ساختمان استان اصفهان، ریاست انجمن تولیدکنندگان و فناوران راه و ساختمان استان اصفهان اشاره کرد. دکتر مرادی در کارنامه خود سابقه تأسیس و طراحی چندین کارخانه از جمله کارخانه پلی‌اتیلن و کارخانه آسفالت ایرانکوه را نیز دارند و با تجربیات ارزشمند خود در رشد و شکل‌گیری مجتمع صنایع فناورپلاستیک سپاهان نقش پررنگی را ایفا کرده‌اند.

 انواع محصولات Upvc

امروز مجموعه فناور پلاستیک در مساحتی بیش از ۸۰۰۰۰ مترمربع، مجهز به ۲۰ خط تولید و با حضور ۳۰۰ پرسنل آموزش دیده با تولید انواع محصولات pvc، Upvc و wpc مشغول به فعالیت است.

در حال حاضر این مجموعه ۴ برند از محصولات خود که اکثرا بر پایه Upvc هستند را به بازار ارا‌ئه می‌کند.

سی‌فور:

پروفیل upvc سی‌فور که با بهره گیری از تکنولوژی روز و روش‌های نوآورانه پروفیلی با کیفیت مناسب برای ساخت انواع در و پنجره Upvc تولید کرده و توانسته تا حد زیادی پاسخگوی نیازها و سلایق مشتریان باشد.

سی‌پان و سی‌پان سایدینگ:

سی پان به عنوان زیرمجموعه مجتمع فناورپلاستیک‌سپاهان پانل‌های دیوارپوش داخلی و سقف کاذب Upvc، قرنیز و ابزارآلات نصب را تولید و به بازار عرضه می‌کند. از آنجا که تیم تحقیق و توسعه شرکت همیشه رویکردی خلاقانه و دانش‌بنیان داشته محصول جدیدی به نام سی پان سایدینگ برای استفاده در نمای خارجی ساختمان را پیشنهاد کرد که جایگزین بسیار مناسبی برای انواع نماهای آجر و سنگ می‌تواند باشد. این محصول بعد از ارزیابی و انجام آزمایشات گوناگون به مرحله‌ی تولید رسید.

سی‌در:

درب‌های پلی‌وود سی‌در ضد‌آب، عایق صوتی، مقاوم در برابر ضربه، آنتی‌باکتریال و از همه مهم‌تر دوست‌دار محیط‌زیست و زیبا هستند.

موتورهای برقی GMT:

به دلیل افزایش قیمت انرژی، در راستای حفاظت از محیط‌زیست و حذف سوخت‌های فسیلی، همگام با تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید انواع موتور، اسکوتر و دوچرخه برقی نموده است.

مجتمع فناورپلاستیک‌سپاهان در طی این سال‌ها تلاش کرده که تمامی محصولات خود را بر اساس استانداردهای ملی تولید کند و کیفیت را به عنوان مهم‌ترین فاکتور در تولید محصولات در نظر بگیرد در این راستا در آبان ماه ۱۴۰۰ در مجله ی عصر اقتصاد مصاحبه‌ای با آقای حمید مرادی مدیر عامل مجموعه‌ی صنایع فناورپلاستیک اصفهان صورت گرفت و ما بر آن شدیم تا خلاصه ای از مطالب عنوان شده در این مصاحبه را با شما به اشتراک بگذاریم. 

آقای حمید مرادی، مدیرعامل مجموعه صنایع‌فناور‌پلاستیک‌سپاهان مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اخذ کردند. ایشان عضو انجمن نخبگان ایران و برنده ده امین جشنواره خوارزمی هستند. این شرکت با رهبری ایشان موفق شد در سال ۱۳۹۵ به عنوان صادرکننده برتر کشوری انتخاب شود همچنین در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۸، ۹۹ عنوان صادرکننده نمونه استانی را از آن خود کرده بود. از اختراعات ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دستگاه کپی قفل‌زن
  • دستگاه برش زهوار پروفیل Upvc
  • دستگاه مولیون زن Upvc
  • دستگاه گوشه تمیزکن بعد از جوش
  • دستگاه اره فلکس برش پروفیل Upvc با زوایای قابل تنظیم
  • دستگاه جوش تک‌سر جهت جوش پروفیل در و پنجره یو پی وی سی

خلاصه ای از مصاحبه مدیر عامل مجتمع فناورپلاستیک سپاهان روزنامه عصراقتصاد

در مصاحبه مدیر عامل مجتمع فناورپلاستیک سپاهان روزنامه عصراقتصاد، آقای مرادی پس از اشاره به اینکه  شرکت در سال ۹۵ به عنوان صادرکننده برتر کشوری انتخاب شده، دلیل برتری شرکت را اینگونه عنوان کردند که مجتمع صنایع فناورپلاستیک سپاهان همواره دو نگاه موازی به بازار داخلی و بازار صادراتی را در استراتژی فروش خود تعیین نموده تا از مزایای هر کدام به طور جداگانه بهره‌مند شود و پوشش‌دهنده کاستی‌های یکدیگر باشند. مزیت نسبی این مجموعه در صادرات را به دلیل ارائه محصولات نوآورانه عنوان کردند. استراتژی شرکت را دنبال کردن بازار داخلی و بازار صادراتی به صورت موازی تعیین کردند. ازکشورهای چین و ترکیه به عنوان بزرگترین رقبای شرکت در بازارهای خارجی نام بردند و مزیت شرکت را نسبت به چین، کیفیت بسیار بالاتر و همچنین دسترسی سریعتر و ساده‌تر به خصوص در بازار منطقه مطرح کردند. همچنین نسبت به ترکیه قیمت مناسب‌تر و محصولات خلاقانه حاصل از فعالیت‌های تحقیق و توسعه را به عنوان مزیت اصلی برشمردند. ایشان واحد تحقیق و توسعه را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان شرکت و موتور حرکت به جلو شرکت دانستند و عنوان کردند که هزینه‌های بعضاً زیاد تحقیق و توسعه را با نگاه سرمایه‌گذاری پرداخت نموده‌ایم لذا همین نگاه باعث پویایی این واحد و ارائه محصولات جدید و نوآورانه در سطح جهانی شده است که به مزیت رقابت مهمی در بازارهای صادراتی و نیز بازار داخلی بدل شده است. استفاده از تکنولوژی HOTMELT در تولید پروفیل های در و پنجره رنگی و نیز رسیدن به عدم تغییر رنگ پنجره دوجداره در مقابل نور خورشید در دراز مدت به کمک به کارگیری تکنولوژی نانو در سطح پروفیل Upvc، تولید محصولات پلی‌وود با فرمولاسیون اختصاصی و درصد چوب بالا، برای اولین بار استفاده از تکنولوژی هات‌ملت در تولید نمای خارجی وینیل سایدینگ با طول عمر بالا به عنوان پرطرفدارترین نمای کشورهای توسعه یافته از جمله امریکای شمالی را از آخرین دستاوردهای واحد تحقیق و توسعه شرکت برشمردند و وظیفه اصلی دولت در رابطه با توسعه صادرات را ایجاد ثبات در شاخص‌های اقتصادی داخلی از جمله قیمت ارز و مواد اولیه و قوانین تجارت خارجی دانستند. با توجه به این که پروسه‌ی صادرات از زمان تحقیق بازار، انتخاب محصول، مطابقت محصول با نیاز بازار هدف، تولید، بازاریابی و نهایتاً فروش یک روند زمانبر و دراز مدت است، ثبات اقتصادی را بدیهی‌ترین اصل در این پروسه دانستند.

آنچه در این مقاله خواندید قسمتی از مصاحبه مدیرعامل کارآفرین مجتمع فناورپلاستیک‌سپاهان با روزنامه‌ی عصر اقتصاد است، در صورتی که علاقه مند هستید متن کامل مصاحبه را مطالعه کنید می‌توانید از لینک زیر فایل مربوطه را دریافت نمایید.

 

به گزارش روابط عمومی مجموعه؛ جشن تجلیل از فرزندان ممتاز...

یکی از نیاز‌های اساسی انسان‌ها در زندگی احساس امنیت، آرامش...

زرد شدن پنجره پی وی سی تغییر رنگ پنجره دوجداره...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *