تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

تاریخچه پنجره دوجداره

صنعت شیشه یکی از قدیمی‌ترین حرفه‌هایی است که بشر به آن اشتغال داشته است. مصری‌ها سازنده اولین اشیاء شیشه‌ای بوده‌اند، ظروف به‌دست آمده از حفاری مصر قدمت ۵ هزار ساله دارند. اقوام آریایی نیز با خمیر شیشه آشنا بوده‌اند و زیورآلات و لوازم منزل خود را از خمیر شیشه می‌ساختند. در سال ۱۸۶۵ صاحب یک مغازه شیشه فروشی در نیویورک حق ثبت و امتیاز بهره‌برداری از شیشه‌های عایق دوجداره را به‌دست آورد. او با مطالعه و آزمایش اثبات کرد که با استفاده از انواع پنجره دوجداره می‌توان از خروج گرما و سرمای داخل ساختمان‌ها به خارج جلوگیری کرده و هوای داخل محیط را بهتر محافظت نمود. در ایران نیز ساختن شیشه قدمت چندهزار ساله دارد. نخستین واحد ماشینی تولید شیشه ساختمانی در ایران، در سال ۱۳۴۰ شروع به‌کار کرد.

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره همان‌طور که از اسمش پیداست از دو لایه شیشه تشکیل شده که در فاصله‌ی کمی از هم قرار دارند و ما بین آن‌ها گاز آرگون تزریق می‌شود. در حقیقت شیشه‌های دوجداره از دو لایه شیشه فلوت و یک اسپیسر تشکیل شده‌اند.

یکی از دلایل استفاده از شیشه‌های دوجداره، کاهش آلودگی صوتی به‌ویژه در شهرهای بزرگ است. استفاده از شیشه دوجداره، سطح صدا را بین ۲۵ الی ۳۵ دسیبل کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از فواید استفاده از شیشه‌های دوجداره کاهش اتلاف انرژی است. با وجود این شیشه‌ها  هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش منزل تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و از مزایای درب و پنجره دو جداره محسوب می‌شود.

البته ایمنی شیشه‌های دوجداره نسبت به شیشه‌های تک جداره بیشتر است. چون این شیشه‌ها نسبت به شیشه تک جداره مقاوم‌تر بوده و به هنگام شکستن، دیرتر فرو می‌ریزند.

دوجداره

پنجره سه جداره

پنجره سه جداره از سه لایه شیشه و دو تا اسپیسر تشکیل شده است و به خاطر استفاده از یک شیشه مازاد نسبت به شیشه‌های دوجداره از عایق بندی بیشتری برخوردار است. این شیشه‌ها برای مناطقی که آب و هوای سرد و یا بسیار گرم دارند مناسب‌تر است. همچنین برای مکان‌های پر سر و صدا و شلوغ مانند نزدیکی اتوبان، راه‌آهن و یا فرودگاه پنجره سه جداره انتخاب بهتری است، زیرا عایق صوتی بهتری محسوب می‌شود و باعث می‌شود شما در داخل خانه احساس آرامش کنید و از هیاهو و شلوغی به دور باشید. بنابراین باید توجه کنید که به دنبال خرید پنجره دوجداره هستید یا سه جداره؟

قیمت پنجره سه جداره

مطمئناً قیمت پنجره از نکاتی است که برای خریدار بسیار حائز اهمیت است. قیمت پنجره سه جداره به دلیل داشتن یک لایه شیشه اضافی، پروفیل ضخیم‌تر از قیمت پنجره دوجداره بیشتر است. بنابراین در بعضی موارد استفاده از پنجره دوجداره به صرفه تر است ولی در صورتی که نیاز به امنیت بیشتر دارید و بخواهید از لحاظ عایق صوتی و حرارتی عملکرد بهتری داشته باشید پنجره سه جداره انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

نصب پنجره سه جداره

نصب پنجره سه جداره نسبت به پنجره دو جداره بسیار مشکل‌تر است به دلیل اینکه پنجره سه جداره نسبت به دوجداره سنگین‌تر است. توجه داشته باشید نصب پنجره حتماً باید توسط نصاب‌های ماهر و آموزش دیده انجام شود البته هزینه‌ی نصب این نوع پنجره نسبت به پنجره‌های دیگر بالاتر است.

چرا شیشه های دوجداره اکثراً همراه با upvc استفاده می شود؟

تغییرات آب و هوا، محیط زیست را به خطر انداخته و منجر به یک فاجعه زیست محیطی در سال‌های اخیر شده است . البته کاهش منابع انرژی محدود نیز یکی از موارد بسیار مؤثر در رخ دادن این فاجعه می‌باشد. با شروع دهه هفتاد و به دنبال بحران نفتی، قیمت انرژي بسیار افزایش پیدا کرده است. به همین علت حفظ و نگهداری انرژی در ساخت سازه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. به دنبال آن اهمیت استفاده از عایق‌های شیشه‌ای و درب و پنجره‌های upvc بیش از قبل موردتوجه قرار گرفته است. در این مورد استفاده از درب و پنجره upvc به‌دلیل استفاده از پروفیل upvc که نوعی پلیمر و عایق در برابر انرژی محسوب می‌شوند بسیار تأثیرگذار است و هر نوع انرژی اعم از صوت، گرما و سرما از این نوع پلیمرها عبور نمی‌کند.

آیا تبدیل پنجره دوجداره به پنجره سه جداره امکان پذیر است؟

بله. در پنجره دوجداره upvc با تغییر زهوار می‌توان این کار را انجام داد و پنجره دوجداره را می‌توان به پنجره سه جداره تبدیل کرد. البته شاید شما در گوگل جستجو کنید و متوجه شوید بعضی از سایت‌ها به این صورت پاسخ دادند که به دلیل عدم تحمل وزن شیشه سه جداره توسط پروفیل پنجره، نمی‌توان پنجره‌های دوجداره را به سه جداره تبدیل کرد ولی لازم به ذکر است در صورتی که از پروفیل‌های تقویتی به‌صورت استاندارد و اصولی استفاده کرده باشید بدون نگرانی این کار امکان‌پذیر است. شرکت سی فور نیز با تولید زهوار شیشه سه جداره این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که بتوانند از مزایای پنجره سه جداره بهره‌مند شوند.

ضخامت شیشه دوجداره سی فور ۱۸ میلی متر است. اگر بخواهیم از شیشه دوجداره استفاده کنیم دو شیشه ۴ میلی متری و یک اسپیسر ۱۰ میلی متری در این فضا قرار می دهیم که به صورت اختصاری به صورت ۴*۱۰*۴ نمایش می دهند.

ضخامت شیشه اول ۴mm * ضخامت اسپیسر ۱۰mm * ضخامت شیشه دوم ۴mm        

ابعاد شیشه دوجداره

در صورتی که پنجره سه جداره مدنظر مشتری باشد زهوار شیشه دوجداره را با زهوار شیشه سه جداره تعویض می‌کنیم در این صورت ضخامت شیشه سه جداره ۳۰ میلی‌متر خواهد بود و سه شیشه ۴ میلی‌متری و یک اسپیسر ۸ و یک اسپیسر ۱۰ میلی‌متری در این فضا قرار می‌گیرد و به صورت اختصاری به صورت  ۴*۱۰*۴*۸*۴ نمایش می‌دهند. 

ضخامت شیشه اول ۴mm* ضخامت اسپیسر اول ۸mm* ضخامت شیشه دوم ۴mm * ضخامت اسپیسر دوم ۱۰mm* ضخامت شیشه سوم ۴mm                                                                     

ابعاد شیشه سه جداره

به گزارش روابط عمومی شرکت فناورپلاستیک سپاهان ، آقای ابوترابی،...

بازدیدهای استانی، فرصتی برای شناخت بهتر نیازهای مشتریان سازمان‌ها برای...

صادرکننده نمونه استان اصفهان برای هفتمین دوره هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان...

کسب عنوان واحد نمونه استاندارد در سال ۱۴۰۲ در مراسم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *