اصول معماری مدرن

همیشه اینکه دیدگاه مردم به معماری چیست درخور تأمل و تفکر بوده است.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این فقط جنبه‌ی طراحی دارد. جایی که می‌توانید قلم را روی کاغذ بیاورید و یک راه‌حل ایجاد کنید.

حتی بیشتر مردم فکر می‌کنند که اصول معماری مدرن فقط در کنار هم قرار دادن اجزای فنی مختلف در یک اتاق مرکزی است و این افراد نظرات جالبی در مورد اهمیت این فعالیت‌ها برای معماری دارند، اما در پایان، مهمترین بخش معماری یک چیز و تنها یک چیز است: «الزامات»

بدون الزامات شما نمی‌دانید که آیا واقعا‌ً راه حلی مهم طراحی می‌کنید یا خیر، بدون الزامات هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا آن اجزای فنی را که در پایگاه اطلاعاتی خود قرار داده‌اید مورداستفاده قرار خواهند گرفت، ندارید، به طور خلاصه شما پول خرج می‌کنید بدون اینکه بدانید آیا ارزش دارد یا خیر.

همه‌ی ما راه حل‌هایی را می‌شناسیم که به کار گرفته نشده‌اند و هنوز کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند. خوب یک دلیل ساده دارد، هیچ کس به خود زحمت نمی‌دهد که با ذینفعان بررسی کند که دقیقاً چه می‌خواهند؟ آنچه که در اصول معماری مدرن بسیار با اهمیت است.

اگر کسی قرار نیست از چیزی که شما جمع آوری کرده‌اید استفاده کند صرف هزینه برای همه‌ی آن اجزا چیست؟ به همین دلیل است که شما الزامات را جمع می‌کنید تا پول را هدر ندهید و در واقع یک راه حل قابل استفاده داشته باشید، راه حلی نیست که کار کند، بلکه راه حلی است که واقعاً استفاده می‌شود.

اصول معماری مدرن

در اصول معماری مدرن وقتی الزامات را جمع می‌کنید فقط پشت میز نمی‌نشینید و رویا پردازی نمی‌کنید که فکر کنید راه حل باید چه چیزی را برآورده کند، جمع آوری نیازمندی‌ها تماماً در مورد صحبت با سهامداران برای درک آنچه آن‌ها می‌خواهند و نیاز دارند است. شما آن الزامات را جمع‌ آوری می‌‌کنید و تنها پس از آن شروع به جستجوی یک رویکرد و طراحی آن می‌کنید.

حالا وقتی می‌گویید سهامداران، منظورتان چیست؟ خوب به یاد داشته باشید که در اصول معماری مدرن ذینفعان شامل همه‌ی کسانی می‌شود که در نحوه‌ی عملکرد یک راه حل نقش دارند، بنابراین این فقط کاربران نهایی نیستند که با راه حل ارتباط برقرار می‌کنند یا فقط صاحبان کسب و کار که پول را فراهم می‌کنند، همه‌ی افراد عملیاتی هستند که از راه حل حمایت می‌کنند نیز هستند.

به یاد داشته باشید اگر تیم عملیات به‌ درستی و کاملاً نتواند از یک راه حل پشتیبانی کند یا نیاز به صرف هزینه اضافی برای پشتیبانی از آن داشته باشد، در این صورت راه حلی گران‌تر و پرهزینه‌تر از آنچه در مرحله‌ی اول می‌خواستید در پیش‌رو دارید.

بنابراین در اصول معماری مدرن بایستی با افراد عملیاتی در مورد آنچه در راه حل نیاز دارند هم صحبت کامل و شفافی داشته باشید.

اکنون سهامداران را که می‌خواهید با آن‌ها صحبت کنید شناسایی کرده‌اید و بایستی با آن‌ها جلساتی را برای تبادل و جمع آوری آن الزامات برنامه ریزی کنید.

معمولاً در اینگونه موارد توصیه می‌شود که با تمام آن‌ها در یک اتاق و به طور هم زمان صحبت نکنید.

معمولاً خصوصیات افرادی که در این جلسات شرکت می کنند بسیار متفاوت است. افرادی هستند که ممکن است ساکت بنشینند و چیزی نگویند، اما ممکن است نکته‌ی بسیار معتبری در ذهن داشته باشند. شما همچنین شخصیت‌های سلطه‌جویی خواهید داشت که می‌خواهند در کانون توجه جلسه باشند و یا افرادی هستند که در طول جلسه تمرکز خود را از دست می دهند و کارهای دیگری انجام می‌دهند.

پس با توجه به اصول معماری مدرن سعی کنید جلسات انفرادی را با هر ذینفع برنامه ریزی کنید. یک جلسه‌ی جمع آوری نیازمندی‌ها به طور متوسط برای هر نفر ۴۵ دقیقه است. بنابراین برای هر نفر یک ساعت برنامه ریزی کنید. ممکن است به نظر برسد که شما زمان زیادی را صرف این‌کار می‌کنید، اما اگر از همان ابتدا کارها را به درستی انجام دهید، در دراز مدت پول زیادی برای شما صرفه جویی می‌شود.

اصول معماری مدرن

اکنون شما جلسه‌ی خود را با سهامداران  خود برنامه ریزی کرده‌اید، چگونه جلسه را اداره می‌کنید؟ خوب اول از همه، مانند ممیزی با آن رفتار کنید، شما با ایده‌های از پیش تعیین شده در مورد اینکه راه حل چیست وارد نمی‌شوید، کاری که شما انجام می‌دهید این است که از ذینفعان خود سؤالات بسیار گسترده و باز بپرسید و به آن‌ها اجازه دهید که صحبت کنند، هیچ نشانه‌ای از احساس خود در مورد یک نیاز خاص که آن‌ها مطرح می‌کنند، نشان ندهید، فقط آن را یادداشت کنید.

بهتر این است یک صفحه‌ی گسترده برای تمام زمینه‌های مختلف موردنیاز« به عنوان مثال: در دسترس بودن، امنیت، نگهداری، قابلیت استفاده و غیره …» داشته باشید تا فراموش نکنید که در مورد آن‌ها سؤال کنید و سپس فقط اجازه دهید ذینفعان صحبت کنند و به هر سمتی که می‌خواهند بروند.

با توجه به اصول معماری مدرن هنگامی که با همه‌ی ذینفعان مصاحبه کردید، همه‌ی الزامات را ادغام کنید و برای این منظور دیگر بایستی همه‌ی سهامداران را در یک اتاق داشته باشید، شما می‌خواهید که آن‌ها قبل از شروع، شرایط لازم را ببینید و با آن‌ها موافقت کنند و شما بایستی الزامات متناقضی داشته باشید که به ذینفعان گفته شود و به یک توافق متقابل و هماهنگ برسند.

هنگامی که توافقات و هماهنگی‌های لازم را ایجاد کردید و به‌دست آوردید، اکنون می‌توانید مسیر طراحی و ساخت راه حل خود را ادامه دهید، اما همیشه در هر مرحله به الزامات مراجعه کنید، آن‌ها را به هیچ وجه فراموش نکنید، این الزامات باعث موفقیت پرونده پروژه می‌شود و هر چه راه حل نهایی شما به این الزامات نزدیک‌تر باشد، پروژه موفق‌تر و مورداستفاده‌تر خواهد بود.

موضوع دیگری که در اصول معماری مدرن باید به آن توجه کنید این است که همیشه الزاماتی وجود دارد که بعد از مرحله‌ی جمع آوری مطرح می‌شود، اگر این اتفاق بیافتد دو نکته را باید در نظر داشت.

اول به این معنی است که شما در وهله‌ی اول کار خوبی در جمع‌ آوری نیازمندی‌ها انجام نداده‌اید و باید راهی برای بهبود فرایند جمع آوری نیازهای خود بیابید. دوم پذیرش الزامات جدید در این مرحله به معنای بازگشت به عقب و تغییر طرح یا ساخت است که هزینه و زمان در پی دارد، اغلب بهتر است به جای اینکه به عقب برگردید و طرح خود را دوباره کار کنید، نیاز جدید را برای مرحله‌ی بعدی پروژه رها کنید.

هدف از طراحی در اصول معماری مدرن چیست؟

هر ساختمان و یا سازه‌ای نیاز به ساخت و ساز ایمن دارد. برای مثال همان‌طور که برای خانه‌تان از درب و پنجره ضدسرقت استفاده می‌کنید، باید در هنگام ساخت به ایمن بودن سازه توجه کنید. سؤال اینجاست که معماران چگونه از ماندگاری‌ طرح‌های خود اطمینان پیدا می‌کنند. مشخصات یک ساختمان باید آن را قادر سازد تا از افراد و وسایل آن‌ها در برابر شرایط آب و هوایی مانند باد، باران و برف محافظت کند.

جغرافیا نقش حیاتی در اصول معماری مدرن دارد، این پایه‌ی عناصر طراحی یک معمار است، پس بایستی قبل از همه چیز از موقعیت مکانی آن سازه مطلع باشند.

فراتر از استفاده از معماری برای سرپناه، طراحی ساختمان باید در خدمت کسانی باشد که از آن فضا استفاده می‌کنند.

ملزومات شامل « مسکن، فروشگاه، پمپ بنزین، بیمارستان، بانک، ادارات و مدارس است.» در همین حال سازه‌های رایج برای سرگرمی و فعالیت اوقات فراغت که جرقه‌ی شادی می‌بخشد و به اقتصاد امکان رونق می‌دهد شامل مراکز خرید، تئاتر، موزه‌‌ها و باشگاه‌های ورزشی در اصول معماری مدرن باید مدنظر قرار گیرد.

معماری هر منطقه مشخصه‌ی افرادی است که در هر لحظه از تاریخ در یک شهر یا ایالت زندگی می‌کنند.

دقت و توجه به جزئیات نقش اساسی در طراحی هر ساختمان دارد. امروزه رسانه‌های متعددی در طراحی گرافیک و تولید ویدئو، راه‌های پیشرفته‌ای را برای مفهوم سازی فضاها و برنامه‌ریزی با دقت ارائه می‌دهند.

ایجاد یک نقشه برای یک ساختمان با توجه به اصول معماری مدرن به تیمی از متخصصان نیاز دارد.

از جمله معماران دارای مجوز، کارشناسان رندر( متخصصین استفاده از ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای آشنا به تصویرهای سه بعدی)، ساختمان سازها افرادی هستند که در طراحی و اجرای یک پروژه کارآمد نقش به‌سزایی دارند.

معماری مدرن

چرا معماری خوب مهم است؟

آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید در مورد اینکه چه کسانی بهترین ساختمان‌ها را « بهترین» می‌کنند.آن‌ها کسانی هستند که بهره‌وری را افزایش می‌دهند. برای مثال حتی انتخاب درب و پنجره با کیفیت می تواند با بهینه‌سازی مصرف انرژی روی کارآیی ساختمان تأثیر بگذارد.

در این قسمت به مواردی می‌پردازیم که یک معماری خوب ارائه می‌دهد.

۱- اقتصاد

بهترین طراحی معماری در اصول معماری مدرن طرحی است که هزینه‌ی زیادی نداشته باشد، اما همچنان به جریان اقتصادی ادامه دهد. این فراتر از طراحی زیبایی است.برای مثال اگر ساختمانی را برای یک کسب و کار طراحی می‌کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید، ساختمان در کجا قرار خواهد گرفت؟ هدف کسب و کار چیست؟ چه نوع ترافیکی دریافت خواهند کرد و چه چیزی به افزایش این ترافیک و افزایش سود کمک می‌کند؟« حتی مواردی مانند نوع ترافیک و الگوی حرکت آن‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.آیا مردم پیاده روی می‌کنند؟آیا رانندگی می‌کنند؟»

شما همچنین باید ایمنی را در نظر داشته باشید.این فراتر از مقررات دولتی است. یکی از عناصر کلیدی اصول معماری مدرن طراحی فضایی است که بتواند انواع مشتریان و کارمندان را به‌راحتی و ایمن در خود جای دهد.

۲- کیفیت زندگی

معماران، زیبایی را به شیوه‌ای که ما انتظار نداریم به زندگی روزمره‌ی ما اضافه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند چگونه بهترین نما را برای شما در نظر بگیرند. در واقع مطالعات نشان می‌دهد که مناطق با اصول معماری مدرن و طراحی خوب،جوامع قوی‌تری را ایجاد می‌کنند.

۳- ایجاد جریان

طراحی ساختمان کار آسانی نیست. معماران باید اطمینان حاصل کنند که جریان ساختمان منطقی است و اصول معماری مدرن رعایت شده است تا بتوانند به یک طرح کارآمد دست پیدا کنند.

به عنوان مثال: بیمارستان‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند، تضمین می‌کنند که بیماران به سرعت درمان می‌شوند و دسترسی سریعتری به بخش‌های پزشکی دارند. یا مدارسی که به خوبی طراحی شده‌اند، محیط‌های یادگیری بهتری را ایجاد می‌کنند و محیط‌های کاری با معماری خوب بهره‌وری بالاتری را تجربه می‌کنند.

۴- نمایندگی فرهنگی

اصول معماری مدرن یکی از برجسته‌ترین بازتاب‌های فرهنگ است. در طول تاریخ، ساختمان‌ها در مورد آداب و رسوم و سبک زندگی مردمی که در محیط‌های منحصر به فرد زندگی می‌کنند، صحبت کرده‌اند.

ابوالهول و اهرام مصر را در نظر بگیرید این ساختارها درک ما را از نحوه‌ی نگرش تمدن‌های باستانی به سرزمین، حاکمان و مذهب نشان می‌دهد.

۵- جاذبه‌های گردشگری

هنگام تصمیم‌گیری برای تعطیلات، گردشگران در مورد مکان‌هایی که باید بروند تحقیق می‌کنند، معماری چشمگیر و زیبایی منظره باعث افزایش بازدیدکنندگان و در نتیجه درآمد بیشتر می‌شود. در قلب یک شهر پر رونق، مردم به محیط منحصر به فرد خود افتخار می‌کنند و ساختمان‌های چشم‌گیر و دیده‌نواز یک ظاهر خاص و ایمنی ساختاری قابل توجهی برای سرمایه‌‌گذاری ارائه می‌دهد.

اگر ساختمانی، فرهنگ یا نیات مردمی را که در آنجا زندگی می‌کنند را به درستی منعکس نمی‌کند، ممکن است بازسازی را انتخاب کنند.در اصول معماری مدرن احیای مجدد می‌تواند سبک موردنظر را در خود جای دهد تا یک جامعه‌ برای افراد ساکن آنجا و مهمانان جذاب‌تر و منسجم‌تر به نظر برسد.

۶- توسعه ی علامت تجاری

اصول معماری مدرن به شرکت شما کمک می‌کند تا اثر خود را در تاریخ بگذارد، تحولات مدرن نیاز به معماری پیشرفته دارد.

نوآوری و پیشرفت‌های علمی، معمولاً به بودجه‌ی خاص خود نیاز دارد. بخش‌های تحقیقاتی راه‌هایی را برای ایجاد تکنیک‌های جدید برای بهبود زیرساخت‌ها بررسی می‌کنند، سازه‌‌های نمادین مانند اهرام، کلوسئوم در رم و آسمان خراش‌‌ها همگی با یک ایده شروع شدند.

معماران این تصورات را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

برخی از نمونه‌های خلاقیت بی‌نظیر عبارتند از بیگ‌بن، برج ایفل، خانه‌ی اپرای سیدنی و ساختمان امپایر استیت و …

۷- تشکیل جامعه

خدمت به نیازهای اساسی تمدن، امکان شکل‌گیری جوامع را فراهم می‌کند. در اصول معماری مدرن اضافه کردن مکان‌های غیرضروری برای سرگرمی، هدفی را برای تجمع ایجاد می‌کند، سرگرمی‌ها هویت ما را شکل می‌دهند. ما می‌توانیم رؤیاها و اهداف خود را به دلیل مکان‌هایی که یاد می‌گیریم، خلق می‌کنیم، بیان می‌کنیم و ارتباط برقرار می‌کنیم دنبال کنیم.

ارائه محیط‌هایی برای توسعه‌ی مهارت‌های جدید و به اشتراک گذاشتن با دیگران، پرورش اشتیاق را فراهم می‌کند.

از این طریق معماری به بسیاری از افراد معنا و هدف می‌دهد.

معماری مدرن

۸- پیشرفت اجتماعی

معماری به فرهنگ ما اجازه می‌دهد به‌گونه‌ای پیشرفت کند تا عادات سالم‌تر و کارآمدتری را اتخاذ کنیم. معماری خوب با گذشت زمان پیشرفت می‌کند، بدون نوآوری‌های هوشمندانه در طراحی، ما در همان کلبه‌ها و خانه‌های سفالی و یا کاه‌گلی که قرن‌ها پیش در آن زندگی می‌کردیم گیر می‌کردیم.

به عنوان یک طراح کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که ساختمان های اطراف شما در حال انجام چه کاری می‌باشند؟ آیا آن‌ها در این اهداف موفق هستند؟

کار یک معمار دقیقاً آسان نیست، موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد و همچنین فشار زیادی، با این حال این کار خالی از لطف نیست.

در اصول معماری مدرن از روشن کردن و مهار جرقه‌ی نوآورانه و روح خلاقانه‌ای که محیط و زندگی ما را بهبود می‌بخشد نترسید.

انواع پنجره upvc را بشناسید  این روزها استفاده از انواع...

درب و پنجره upvc رنگی پروفیل upvc خاصیت رنگ‌پذیری دارد...

در دنیای امروز، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید و صادرات...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *