کندن برچسب پروفیل

کندن برچسب پروفیل

الان یک ساله پنجره را نصب کردیم، می‌خواهیم برچسب را جدا کنیم، جدا نمیشه تازه زرد هم شده.

شما هم با این مشکل مواجه شدید؟  اگر پاسختان بله است با ما همراه باشید. در این مقاله سعی کردیم تمام موارد و نکاتی که در ارتباط با کندن برچسب پروفیل از سطح پروفیل upvc وجود دارد را گردآوری کرده و به شما ارائه کنیم.

کاربرد برچسب محافظ روی پروفیل پنجره دوجداره

این برچسب‌ها مثل اتیکت لباس هستند، زمانی که لباس جدیدی می‌خرید این اتیکت نشان دهنده نو بودن و استفاده نشدن از آن است در مورد پروفیل هم به همین صورت است و این برچسب نشان‌دهنده‌ی عدم استفاده از محصول است و اطلاعاتی مانند لگو، نام برند پروفیل و …. بر روی آن درج شده است. البته کارخانه‌های تولید کننده به دلایل دیگری روی پروفیل‌ها  این برچسب را می‌چسبانند برای مثال به این دلیل که پروفیل‌ها در هنگام جا به جایی و حمل بار آسیبی به آن‌ها وارد نشود و از افتادن خط و خش بر روی آن جلوگیری ‌کنند. هم‌چنین از این محصولات در برابر اشعه ماورابنفش خورشید، مواد شیمیایی و …. حفاظت کنند.

به نظر شما لیبل‌های پروفیل دوستدار محیط زیست هستند؟

در مورد پروفیل upvc بارها شنیده‌ایم که دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت است اما لیبل‌ها هم قابل بازیافت هستند؟

در مورد لیبل‌های محافظ باید بگیم که این لیبل‌ها بعد از مدتی تجزیه شده و هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌زنند.

استفاده از برچسب‌های پروفیل سی‌فور نشان‌دهنده‌ی تعهد ما به حفاظت از محیط زیست است.

اگر برچسب پروفیل را بلافاصله پس از نصب جدا نکنیم …..

در صورتی که برچسب‌های محافظ روی پروفیل پنجره باقی بمانند با تجزیه شدن خود به پروفیل یو پی وی سی آسیب می‌رسانند. مواد تشکیل دهنده‌ی لیبل‌ها به هنگام بارش باران و تابش نور خورشید دچار واکنش شیمیایی شده و باعث زرد شدن و تغییر رنگ پروفیل می‌شود.

اما اگر پروژه ساخت و ساز یا بازسازی ساختمان هنوز به اتمام نرسیده، تا پایان عملیات ساختمانی صبر کنید و برچسب‌ها را از سطح  پروفیل جدا نکنید. به این دلیل که ممکن است در حین ساخت پروژه به بدنه پروفیل آسیب برسد. البته باید اصول نگهداری پروفیل‌ها را رعایت کنیم. برای مثال اگر پروفیل همراه با برچسب را زیر آفتاب بگذارید بعد از مدتی لیبل جدا نمی‌شود و به دلایلی که گفتیم امکان دارد تغییر رنگ بدهد.

حالا اگر به دلایلی برچسب روی پروفیل را از آن جدا نکردیم باید چکار کنیم؟

دو روش در اکثر منابع به آن اشاره شده که ما هم اینجا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

روش اول: استفاده از بنزین سوپر

برای کندن برچسب پروفیل از بنزین سوپر استفاده کنید. به این صورت که یک پارچه را به مقداری بنزین آغشته کنید و به آرامی روی برچسب پروفیل بکشید. سپس به آرامی شروع به کندن پروفیل بکنید.

اما با توجه به این‌که کیفیت پروفیل‌ها با هم متفاوت است و امکان دارد پروفیل دچار سیاهی و تغییر رنگ بشود.

پیشنهاد ما به شما این است که از این روش استفاده نکنید و یا حداقل قسمت کوچکی از برچسب پروفیل را از این طریق جدا کنید و اگر مشکلی برای پروفیل پیش نیامد مابقی برچسب پروفیل را جدا نمائید. در صورت استفاده هم حواستان باشد استفاده بیش از حد بنزین باعث صدمه به پروفیل درب و پنجره upvc می‌شود.

روش دوم:‌ استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش‌ها استفاده از سشوار و گرم کردن آن است. بدین منظور باد گرم سشوار را روی نقطه‌ای از برچسب گرفته و به آرامی شروع به کندن کنید.

اما باز هم تأکید می‌کنیم در صورتی که بلافاصله پس از نصب، برچسب را جدا کنید اصلاً به هیچ کدام از روش‌های بالا نیازی پیدا نمی‌کنید.

بهترین زمان کندن برچسب‌های پروفیل

بهترن زمان کندن برچسب‌های پروفیل پنجره دوجداره ، بلافاصله پس از نصب پنجره‌‌ها می‌باشد و نصاب پنجره که خود به این امر واقف است باید بلافاصله پس از نصب، برچسب‌های پروفیل را بکند. در غیر این صورت خود لیبل به مرور زمان خشک می‌شود و کندن آن به آسانی صورت نمی‌گیرد.

خودم برچسب پروفیل را جدا کنم یا نصاب پنجره؟

این کار را به نصاب پنجره بسپارید، ما می‌دانیم شما همه فن حریف هستید ولی این کار را لطفاً به نصاب‌های ما بسپارید. به صورت رایگان انجام می‌دهیم و مطمئن باشید بهترین پنجره دوجداره را به شما تحویل می‌دهیم.

اما بعد از کندن برچسب پروفیل …..

خودمان بارها برایمان پیش آمده زمانی که بر روی یک سطحی از چسب استفاده می‌کنیم و سپس چسب را جدا می‌کنیم، سطح زیر آن حالت چسبناک پیدا می کند. این مسأله در مورد برچسب پروفیل‌های upvc هم صدق می‌کند، چسب زیر لیبل روی پروفیل می‌ماند و گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و بر اثر تابش آفتاب باعث تغییر رنگ پروفیل می‌گردد.

راه حل چیست؟

دقیقاً درست متوجه شده‌اید، باید بعد از کندن برچسب پروفیل، سطح آن را با محلول آب و صابون شستشو بدهیم به گونه‌ای که هیچ چسبندگی باقی نماند.

در پایان

مثل بچه‌ها که ذوق دارند سریع اتیکت لباس را جدا کنند و بپوشند. شما هم لطفاً پس از نصب انواع پنجره upvc، سریع برچسبش را جدا کنید  و از تماشای پنجره‌های زیبای خانه‌تان لذت ببرید.

نکات مفیدی راجع به نظافت پنجره‌های یو.پی.وی.سی مراقبت از پنجره‌های...

پروفیل در و پنجره چیست؟ در و پنجره‌های امروزی مسیری...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *