معایب پنجره دوجداره ریلی

معایب پنجره دوجداره ریلی

پنجره دو جداره ریلی همانند دیگر انواع درب و پنجره ها دارای مزایا و معابیست که پرداختن به این موارد در این مقاله خالی از لطف نیست و باید اذعان داشت پنجره دوجداره ریلی که به پنجره دو جداره کشویی هم معروف است به علت اینکه در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کند، جزو مدل های پر طرفداریست که بسیاری از افراد برای دکوراسیون داخلی خود، آن را انتخاب می کنند و ما در این مقاله پس از پرداختن به مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی، راهکارهایی در ارتباط با استفاده از این نوع پنجره در اختیار شما قرار می دهیم.

  • عایق بندی ضعیف: در پنجره لولایی به علت فشردگی لاستیک های بازشو بر روی قاب شاهد حداکثر عایق بندی هستیم، اما این موضوع در پنجره دوجداره ریلی اتفاق نمی افتد و گردگیرها از کنار یکدیگر رد شده  و یا در کنار هم قرار می گیرند. از این جهت است که پنجره ریلی همانند سری لولایی، عایق نمی باشد. بنابراین  در مقایسه با دیگر انواع مدلهای پنجره دوجداره این پنجره‌ها در مناطق سردسیر و گرمسیر و مناطق پرگردوغبار توصیه نمی‌شود. بهترین راه حل در این مناطق استفاده از پنجره های فولکس واگنی بوده که ترکیبی از پنجره های لولایی و کشویی می باشد.
  • ابعاد محدود: درب و پنجره دو جداره کشویی در ابعاد محدودیت دارد، مدل ریلی برای پنجره های خیلی بزرگ وخیلی کوچک مناسب نیست. به عبارتی اگر عرض پنجره بیشتر از ۴ متر و یا کمتر از ۷۰ سانتی متر باشد قابل استفاده نیست.
  • آلودگی صوتی:  از دیگر معایب پنجره دوجداره ریلی ایجاد آلودگی صوتی است. این پنجره‌ها به دلیل عایق نبودن و وجود فضای بین ریل‌ها، در مناطق پر سروصدا توصیه نمی گردد.

پنجره دو جداره ریلی

مزایای پنجره دو جداره ریلی

  •  درب و پنجره دو جداره ریلی در محور افقی به صورت خطی باز و بسته می‌شود، بنابراین فضا را اشغال نمی‌کند.
  • پنجره کشویی مناسب برای فضاهای کوچک و با دسترسی محدود است.
  • پنجره ریلی دوجداره مناسب برای نصب انواع مدل های پرده است.

  • قابلیت باز شدن آسان پنجره حتی در زیر پرده های کرکره ای

  • استفاده از حداکثر سایز شیشه جهت افزایش دید و زیبایی ظاهری

بهترین راهکار چیست؟

اگر در محیط سردسیر، گرمسیر و یا مناطقی با آلایندگی بالای صوتی و گردوغبار محیطی نیاز به استفاده از پنجره دو جداره ریلی باشد بهترین راهکار استفاده از پنجره های تک ریل سی فور می باشد که این مدل پنجره دوجداره upvc برای استفاده در این محیط ها بسیار مناسب هستند.در این مدل از پنجره ها با یکپارچه شدن قسمت ثابت پنجره با پروفیل های قاب میزان هدر رفت انرژی به حداقل ممکن رسیده و در برابر گردوغبار از نوع دولنگه بازشو آن بسیار کارآمدتر خواهد بود.

آنچه در جمع بندی باید به آن اشاره کرد این است که پنجره دو جداره کشویی علاوه بر زیبایی، فضای کمتری برای باز شدن نیاز دارند که مزیت اصلی آنها محسوب می گردد. درست در مقابل این قضیه محدودیت در ابعاد و عدم درزبندی از جمله معایب آنها عنوان می شود. در حالت کلی در صورتی که ترجیح دهیم باز و بسته شدن پنجره مزاحمتی برای پرده نداشته باشد و یا فضای کمتری برای پنجره موجود باشد، استفاده از پنجره دوجداره ریلی مخصوصاً سری تک ریل آن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

پنجره دوجداره رنگی در ابتدا شرکت‌های تولیدکننده پروفیل، تنها پروفیل...

نصب در و پنجره یو پی وی سی با توجه...

مجموعه فناور پلاستیک سپاهان در صدد است به جهت ایجاد...

رگلاژ پنجره دوجداره: آموزش کاربردی و گام به گام پنجره‌های...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *