تغییر رنگ پنجره دوجداره

زرد شدن پنجره پی وی سی 

تغییر رنگ پنجره دوجداره upvc یکی از مشکلات رایج این صنعت است. حتما شما هم به ساختمان‌هایی برخورده‌اید که زرد شدن پنجره پی وی سی با ایجاد ظاهری نامناسب از زیبایی آن‌ها کاسته است. حتی گاهی با وجود داشتن استاندارد پروفیل های درب و پنجره، باز هم شاهد زرد شدن پنجره پی وی سی هستیم.

تغییر رنگ پنجره دوجداره دلایل مختلفی دارد، که شرایط جوی نامناسب نظیر در معرض آفتاب و رطوبت بالا قرار گرفتن زرد شدن پنجره پی وی سی را تشدید می‌کند. بطور کلی پی وی سی در برابر اشعه UV دچار تغییر در پیوندهای مولوکولی می‌شود و همین امر زرد شدن پنجره پی وی سی را در پی دارد. البته با رعایت استاندارد پروفیل های درب و پنجره تا حدود زیادی می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد اما به دلیل اینکه پنجره در نمای خارجی ساختمان و در معرض آفتاب مستقیم قرار می‌گیرد در بسیاری از موارد ممکن است رنگ پروفیل پنجره دوجداره تغییر کند و باعث نارضایتی شود.

البته قابل ذکر است که کندن برچسب روی پروفیل upvc بعد از نصب پنجره یکی از موارد بسیار مهمی است که حتما باید انجام شود زیرا باقی ماندن برچسب پس از نصب باعث ایجاد لکه و در نهایت زرد شدن و تغییر رنگ پنجره دوجداره شود.

استاندارد پروفیل های درب و پنجره

همه تولیدکنندگان پروفیل upvc ملزم هستند تحت نظارت اداره استاندارد ایران اقدام به تولید پروفیل کنند. این استانداردها مواردی از قبیل تست ضربه، تست چارپی، مقاومت حرارتی، تست ظاهری پروفیل و جوش‌پذیری را شامل می‌شوند. اما اگر به دنبال بهترین پروفیل پنجره برای ساختمانتان هستید به استاندارد پروفیل های درب و پنجره اکتفا نکنید چرا که داشتن این استانداردها تنها شرط لازم برای ساخت پروفیل است اما کافی نیست و عدم تغییر رنگ پنجره دوجداره را تضمین نمی‌کند.

به همین دلیل اکثر برندها به دنبال دریافت گواهینامه های دیگری که تضمین کننده کیفیت بیشتر محصول باشد هستند.

ناگفته نماند که بسیاری از این گواهینامه‌ها با پرداخت مبالغی به شرکت‌های صادرکننده قابل خریداری هستند بنابراین داشتن انواع گواهینامه‌ها هم نمی‌تواند گواه بر بهترین مارک پنجره دوجداره upvc باشد.

آزمایشگاه سی فور همکار اداره استاندارد:

 مجتمع صنایع فناورپلاستیک سپاهان که برند سی فور یکی از برندهای تولیدی این مجموعه است، با سالها تجربه تولید محصولات متنوع ساختمانی در بخش PVC، موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC 17025 شده است که براساس آن آزمایشگاه این شرکت، جزو آزمایشگاه‌های مرجع مورد تایید اداره استاندارد جهت تست محصولات مرتبط می‌باشد.

آزمایشگاه سی‌فور بر طبق این گواهینامه تجهیزات کامل، نیروی متخصص وصلاحیت تست  و تایید استاندارد پروفیل های درب و پنجره از سایربرندها را داشته و اداره استاندارد پروفیل‌های سایر شرکت‌ها را جهت بررسی و ارائه گزارش نتیجه به این آزمایشگاه ارسال می‌کند.

ثبات رنگ پروفیل پنجره دوجداره

همانطور که اشاره شد داشتن استاندارد پروفیل های درب و پنجره از ملزومات تولید و ارایه محصولات به بازار است اما تضمین کننده اینکه رنگ پروفیل پنجره دوجداره ثابت باقی بماند نیست.

از آنجایی که زرد شدن پنجره پی وی سی یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان پنجره دوجداره upvc است، پروفیل سی‌فور آزمون اندازه‌گیری ثبات رنگ را زیر نظر سازمان اداره استاندارد گذرانده است. در این آزمون در آزمایشگاه مخصوص شرایطی فراهم شده که پروفیل سی‌فور معادل ۶۰ ماه تابش دائم و مستقیم UV قرار گرفته و میزان تغییرات و هوازدگی آن اندازه‌گیری شده است. همانطور که در نتایج آمده حد استاندارد تغییر رنگ ۵ است که این عدد برای پروفیل سی‌فور تنها ۰.۶ بوده که بسیار کمتر از میزان مجاز است. این به معنای ثبات رنگ پروفیل پنجره دوجداره سی‌فور در بدترین شرایط آب و هوایی و حتی مناطق کویری است. دلیل مقاومت و عدم تغییر رنگ پروفیل سی‌فور استفاده از یک لایه نانو بر روی سطح خارجی پروفیل‌هاست.

تاییده‌ی آزمایشگاه اطلس آمریکا

به دلیل اهمیت زیاد موضوع تغییر رنگ پنجره دوجداره نمونه‌های پروفیل‌های در و پنجره سی‌فور برای اطمینان از کیفیت و ثبات رنگ به آمریکا ارسال شده و زیر نظر آزمایشگاه اطلس آمریکا که جزو معتبرترین آزمایشگاه‌های دنیاست مورد تست قرار گرفتند. قابل به ذکر است که آزمایشگاه اطلس دارای ۲۵ سایت جهانی است و دو آزمایشگاه تجاری آزمایش هوازدگی مصنوعی، یکی در دفتر مرکزی شرکت در شیکاگو، و دیگری در نزدیکی فرانکفورت، آلمان را اداره می کند.

پروفیل‌های سی‌فور در دستگاه بسیار مدرن (UA-EMMA) در فضای باز صحرای آریزونا و همچنین صحرای فلوریدا مورد تست هوازدگی و تغییر رنگ قرار گرفتند.

 نتایج این آزمون بسیار رضایت بخش بوده و نشان‌دهنده موفقیت تکنولوژی نانو و (HOTMELT) بکار رفته روی پروفیل upvc برای افزایش مقامت پروفیل در برابر شرایط جوی سخت بوده است.

دلتاE شاخص تغییر رنگ است، همانطور که در نتیجه این آزمایش نشان داده شده، این عدد برای پروفیل‌های رنگی و سفید سی‌فور در شرایط آفتاب صحرای فلوریدا زیر ۱ اندازه‌گیری شده است. نتایج آزمایش اطلس تاییدکننده این موضوع است که تغییرات ظاهری پروفیل بسیار کمتر از حد استاندارد بوده و پروفیل سی‌فور از مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید وشرایط جوی نامناسب برخوردار بوده و بدون تغییر رنگ است.

استاندارد پروفیل های درب و پنجره

آزمایشگاه اطلس چیست؟

آزمایشگاه اطلس با بیش از ۱۰۰ سال سابقه و با تجهیزاتی به روز و مدرن، پیشرو در ارائه انواع خدمات تست هوازدگی در فضای باز است. در این آزمایشگاه انواع تست‌های بین‌المللی شامل ISO، ASTM، DIN، JIS و بسیاری دیگر برای صنایع مختلف از جمله شرکت‌های بزرگ خودروسازی، منسوجات، پلاستیک و مواد افزودنی، هوافضا، محصولات ساختمانی و معماری انجام می‌شود.

آزمایشگاه اطلس علاوه بر تست‌های مقاومت در برابر  نور و هوازدگی، تست خوردگی و اشتعال پذیری و همچنین خدمات آموزش و مشاوره فنی به مشتریان را در سراسر جهان ارائه می‌هد. آزمایشگاه اطلس با تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای که در اختیار دارد انواع تست مقاومت در برابر نور را در فضای باز و در صحرای آریزونا و فلوریدای آمریکا بر روی محصولات مختلف انجام می‌دهد.

تست دستگاه UA-EMMA چیست؟

تست(UA-EMMA) جدیدترین تکنولوژی تست فضای باز است. نحوه‌ی کار دستگاه به این‌صورت است که بوسیله تعدادی آینه مخصوص میزان اشعه UV را چندین برابر کرده و در عین حال IR خورشید را فیلتر کرده که سطح نمونه بیش از اندازه گرم نشود. با این تکنولوژی دستگاه (UA-EMMA) می‌تواند در مدت یک سال شرایطی را شبیه سازی کند که معادل قرارگیری محصول به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال زیر آفتاب و اشعه‌ی UV و همچنین رطوبت در صحرای جنوب فلوریدا و آریزونا است.

دستگاه مدرن EMMA برای تست تغییرات هوازدگی پروفیلupvc

بهترین پروفیل پنجره چه خصوصیاتی دارد؟

اگر به دنبال بهترین پروفیل پنجره هستید باید به سه مورد توجه کنید:

خواص مکانیکی پروفیل:

شامل خواص ضربه‌پذیری، جوش‌پذیری و مواردی که معمولا استاندارد پروفیل های درب و پنجره آن‌ها را بررسی و تایید می‌کند.

ثبات رنگ:

همانطور که در مقاله اشاره شد PVC به اشعه UV حساس است و معمولا در زیر آفتاب قرار گرفتن زرد شدن پنجره پی وی سی را در پی دارد. لذا بهترین پروفیل پنجره پروفیلی است که راه حلی برای مشکل تغییر رنگ پنجره دوجداره داشته باشد. پروفیل سی‌فور برای برطرف کردن این مشکل، از تکنولوژی منحصر به فرد نانو و HOTMELT استفاده کرده که بسیار موفقیت آمیز بوده و نتایج آزمون‌های معتبری که اشاره شد گواه بر این موفقیت است.

مقرون به صرفه:

 بهترین پروفیل پنجره لزوما گران‌ترین آن‌ها نیست. پروفیل آلومینیومی گران‌تر از پروفیل upvc است اما استفاده از پروفیل با کیفیت می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای آلومینیوم بوده و هزینه ها را هم کاهش دهد. مسلما مواد اولیه و قیمت آن‌ها در قیمت نهایی پروفیل یو پی وسی بسیار موثر است اما پروفیل سی‌فور همواره سعی کرده با استفاده از تیم تحقیق و توسعه و روش‌های نوآورانه در تولید پروفیلی با کیفیت با حاشیه سود کمتر مشتریان و مصرف‌کنندگان را راضی نگه دارد.

مجتمع فناورپلاستیک سپاهان از سال ۱۳۸۴ آغاز به‌ فعالیت نموده...

اهمیت درک هزینه نصب پنجره‌ دوجداره به عنوان یک صاحب‌خانه،...

🔴 از دیگر افتخارات کسب شده این مجموعه می توان...

نکات مفیدی راجع به نظافت پنجره‌های یو.پی.وی.سی مراقبت از پنجره‌های...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *