برای مقاوم سازی و تقويت در و پنجره های دو جداره  UPVC، از پروفيل های گالوانيزه (که اصطلاحا به آنها رینفورس هم گفته می شود) با ضخامت مناسب در داخل پروفيل های UPVC استفاده می‌شود. پروفیل های گالوانیزه به شکل ناودانی (U) انگلیسی، و معمولا در شاخه هایی به طول 6 متر ارائه می‌گردند. بکارگیری پروفيل گالوانيزه در داخل پروفيل اصلی UPVC و پيچ شدن يراق آلات روی قطعات تقويت شده، ضمن جلوگیری از خطر هرز شدن پیچ ها و افتادگی بازشوی پنجره ها، مقاومت در و پنجره های ساخته شده را نيز افزايش می دهد.

فایده ديگر استفاده از پروفيل های گالوانيزه در داخل پروفيل های UPVC بالابردن استقامت آنها در برابر فشار باد و فشارهای وارده از طرف ساختمان به در و پنجره های UPVC است، چرا كه در ارتفاعات زياد (در برج ها) نيروی باد بطور قابل توجهی افزايش می يابد و در طبقات پایین در اثر نشست ساختمان پنجره ها در معرض فشار بیشتری واقع می شوند.

آیا جایگزینی برای گالوانیزه در پنجره ها وجود دارد؟

می توان به جای گالوانیزه در پروفیل های معمول از نمونه ای دیگر یا محصولی جایگزین استفاده کرد. در سال های اخیر استفاده از پروفیل هایCRP   تا حدی باب شده است که در صورت استفاده از نوع مرغوب و تکنولوژی مناسب تولید، می‌توان از آن به عنوان جایگزین گالوانیزه نام برد. اما نکتۀ مهم آن است که این محصول حتما از مشخصات CRP  برخوردار باشد و صرفا استفاده از هر محصولی به نام CRP  صحیح نیست.

از مهمترین مزایای CRP  قابلیت جوش پذیری همزمان با پروفیل و پوشش کانلپروفیل گالوانیزه (برخلاف گالوانیزه در محل جوش ) را می‌توان نام برد.

نصب در و پنجره یو پی وی سی با توجه...

پنجره دوجداره با کیفیت آیا تاکنون به نقش پنجره دوجداره...

در آخرین نتیجه نهایی سازمان ملی استاندارد ایران که با...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *