پروفیل یو پی وی سی

پروفیل تک ریل

پروفیل قاب دو لبه کشویی

پروفیل بازشوی در کشویی

پروفیل بازشوی پنجره کشویی

پروفیل میانی ثابت کشویی

کاور پروفیل تک ریل

اینترلاک پنجره کشویی

اینترلاک در کشویی

زهوار تک جداره کشویی با لاستیک

زهوار دوجداره کشویی با لاستیک

پروفیل قاب

پروفیل میانی ثابت

پروفیل بازشوی پنجره

پروفیل بازشوی در

پروفیل در بیرون بازشو

پروفیل میانی متحرک

زهوار تک جداره بدون لاستیک

زهوار دوجداره با لاستیک

پانل لامبری

پروفیل لوله

آداپتور پروفیل لوله

اتصال قاب به قاب

اتصال قاب بازسازی

روکوب بازسازی

پروفیل یو پی وی سی چیست؟

یو پی وی سی ترکیب اولیه و ماده‌ی اصلی سازنده‌ انواع پروفیل‌های مورد مصرف در ساخت درب و پنجره می‌باشد. یو پی وی سی مخفف Unplasticised Polyvinyl Chloride است و ۸۵٪ این ترکیب را پی وی سی و یا به اصطلاح پودر پی وی سی تشکیل می‌دهد.  اما سؤال اینجاست ۱۵٪ مابقی پروفیل یو پی وی سی چیست؟

با گذشت زمان، تولیدکنندگان مواد خام فرمولاسیون جدیدی را ارائه دادند. در این فرمولاسیون با افزودن مواد مختلف مثل ضربه‌گیرها، نرم کننده‌ها، مواد ضد احتراق، روان کننده‌ها و کمک کننده‌ها به پی وی سی موفق شده بودندکه پروفیل در و پنجره یو پی وی سی تولیدی را حتی در شرایط سخت، سفت و محکم نگاه دارند. انتخاب فرمولاسیون مناسب، اطمینان خاطری از عدم سایش، زرد شدن، خوردگی و پوسیدگی پنجره‌های یو پی وی سی به مصرف کنندگان ارائه نمود. در آن زمان با وجود اینکه اکسترودرها، کالیبراتورها و سایر تجهیزات تولید ابتدایی بودند، پنجره ها به سرعت تولید شدند و استفاده از آن‌ها گسترش یافت.

در نهایت ویژگی‌هایی مانند وزن سبک، خمش پذیری، عایق بودن در مقابل حرارت و الکتریسیته و … پروفیل یو پی وی سی را مناسب‌ترین جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیرفلزی در صنعت درب و پنجره‌سازی تبدیل نموده است. در این قسمت به چند مورد از این افزودنی‌ها اشاره می‌کنیم که به واسطه‌ی آن ها پروفیل یو پی وی سی به شکل امروزی موجود است.

یو پی وی سی چیست؟

احتمالاٌ نام پی وی سی به گوشتان خورده است. نام شیمیایی این ماده پلی وینیل کلراید(Polyvinyl Chloride) است و یکی از محصولات صنعت پتروشیمی است. این ترکیبِ پلیمری یک نوع ترموپلاستِ مدرن، متشکل از مشتقات اصلی نمک و نفت خام می‌باشد. وقتی پی وی سی را بدون پلاستیک می‌سازند ماده‌ای سخت به دست می‌آید که یو پی وی سی نام دارد. این ماده جایگزین خوبی برای آلیاژهای فلزی محسوب می‌شود و در ساخت درب و پنجره‌ها، لوله‌های مخصوص انتقال آب آشامیدنی و …. کاربرد دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد پروفیل یو پی وی سی می‌توان به عایق حرارتی، ضد اشتعال بودن، انعطاف پذیری، عایق در برابر نفوذ گرد و غبار و … اشاره کرد.

مواد تشکیل دهنده‌ی پروفیل یو پی وی سی

۱- مواد پرکننده:

جهت افزایش استحکام و مقاومت پروفیل یو پی وی سی و الاستیسیته

۲- روان‌کننده‌ها:

جهت کمک به جریان مواد در قالب حین عملیات اکستروژن و همچنین ایجاد سطح صیقلی و شفاف در پروفیل یو پی وی سی تولید شده، به کار برده می‌شوند.

۳- تثبیت کننده‌های حرارتی و رنگی:

تثبیت کننده‌های حرارتی، مقاومت پروفیل یو پی وی سی را در مقابل حرارت افزایش داده و باعث جلوگیری از آسیب درب و پنجره‌ها در مجاورت هوای آزاد و حرارت حاصل از تابش خورشید می‌گردند. تثبیت کننده‌های رنگی از تغییر رنگ و خرابی پروفیل یو پی وی سی در مقابل اشعه‌ی ماوراء بنفش جلوگیری می‌کنند.

۴- ضربه‌گیر:

ضربه‌گیرها مقاومت پروفیل یو پی وی سی را در برابر ضربه افزایش می‌دهند و باعث عدم شکنندگی و انعطاف پذیری پروفیل می‌شوند..

۵- Processing Aids:

کمک فرایندها به منظور تسهیل در ذوب و شکل دهی مواد.

۶- دی اکسید تیتانیوم:

دی اکسید تیتانیوم سبب تنظیم شفافیت رنگ پروفیل یو پی وی سی و بازتابش اشعه‌ی ماورای بنفش.

تا این قسمت باید متوجه شده باشید پروفیل یو پی وی سی چیست؟ و شامل چه افزودنی‌هایی است؟

نحوه‌ی تولید پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی

فرایند تولید انواع پروفیل یو پی وی سی با تمام پیچیدگی‌های فنی و تخصصی خود دارای مراحل مشخص و کاملی دارد که  به آن اشاره می‌کنیم.

۱- فرمول‌سازی افزودنی‌ها

۲- میکس مواد اولیه پروفیل یو پی وی سی در دستگاه میکسر

۳- مرحله‌ی فرم‌دهی و تولید پروفیل یو پی وی سی در دستگاه اکسترودر

۴- برش و بسته بندی

این مراحل ثابت می‌باشند ولی هرکدام نیاز به دانش و تخصص خود دارد.

مزایا و خصوصیات انواع پروفیل یو پی وی سی

 عایق گرما و سرما:

طبق مطالعات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، ۴۸ درصد راه‌های نفوذ هوا از پنجره‌ها و ۲۴ درصد آن از درهاست. استفاده از پنجره‌های دوجداره عایق، یکی از راه‌های بسیار مؤثر در کنترل دمای ساختمان و جلوگیری از اتلاف انرژی می‌باشد. پنجره‌های دو جداره برخلاف پنجره‌های آهنی هدایت کننده حرارت نیستند. زیرا این پنجره‌ها از انواع پروفیل یو پی وی سی تشکیل شده‌اند که از انتقال دمای بیرون به داخل جلوگیری می‌کنند.

عدم تغییر رنگ پنجره دوجداره:

انواع پروفیل یو پی وی سی در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش مقاوم بوده و در برابر عوامل خارجی مانند تغییرات شدید دما دچار تغییر رنگ، فساد شیمیایی، پوسیدگی و ساییدگی نمی‌شود.

 عایق صدا:

کاهش آلودگی صوتی بین ۲۰ تا ۴۰ دسی بل. پنجره یو پی وی سی به همراه شیشه دو یا چند جداره تا حد ۴۰ دسی بل مانع از انتقال صوت به داخل ساختمان‌ها می‌شود.

عدم نیاز به رنگ‌آمیزی و سرویس های مکرر:

انواع پروفیل یو پی وی سی نیاز به رنگ‌آمیزی ندارند و در نتیجه منجر به حذف کامل هزینه‌ی رنگ‌آمیزی می‌شود.

مقاوم در مواد شیمیایی:

انواع پروفیل یو پی وی سی در مقابل بسیاری از اسیدها و بازها بسیار مقاوم است و خورده یا پوسیده نمی‌شود.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی:

حدود ۳۰ درصد از هدر‌روی انرژی در درون ساختمان‌ها از طریق پنجره‌ها صورت می‌پذیرد. شما می توانید با با به کارگیری پنجره‌های دوجداره upvc در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

سهولت در نصب:

نصب پنجره بعد از نماکاری و رنگ‌آمیزی داخل منزل به آسانی امکان‌پذیر است.

نظافت ساده و آسان:

به آسانی قابل شستشو هستند.

مقرون به صرفه:

به علت عایق دمایی و استفاده کمتر از وسایل گرمایشی سبب کاهش هزینه‌های مصرفی این وسایل می‌شود.

عایق در مقابل الکتریسیته:

جریان برق از پروفیل یو پی وی سی عبور نمی‌کند.

ضداشتعال و حریق:

دمای احتراق ماده یو پی وی سی، ۳۸۰ درجه سانتی‌گراد است که در مقایسه با پنجره‌های چوبی دیرتر مشتعل شده و با دور نمودن منبع حریق خود به خود خاموش می‌شود. هم‌چنین استفاده از مواد افزودنی سرعت انتشار حریق را بسیار کند می‌کند.

مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار:

به ‌علت استفاده از نوارهای آب‌بندی لاستیکی به‌کار رفته شده در درب و پنجره‌های یو پی وی سی از ورود گرد و غبار، رطوبت و دوده به داخل منزل و محل کار تا حد زیادی جلوگیری می‌شود. علاوه بر آن رشد باکتری‌ها در پروفیل یو پی وی سی بسیار محدود بوده و در مجموع این خواص، استفاده از پنجره دوجداره upvc در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را برجسته می‌سازد.

امکان استفاده از پروفیل بازسازی:

از پروفیل‌های بازسازی، به راحتی می‌توان پنجره‌های قدیمی را بدون نیاز به تخریب بازسازی کرد.

امنیت بسیار بالا:

پروفیل‌های گالوانیزه با ضخامت ۱/۵ میلی‌متر درون پروفیل یو پی وی سی موجب استحکام بیشتر پنجره‌ها در برابر ضربه، سرقت و عوامل طبیعی همچون باد، طوفان و …. می گردد. استفاده از یراق آلات مناسب، ضریب ایمنی آن‌ها را در برابر سرقت بالا می‌برد.

مانع از نفوذ آب و باران:

با استفاده از نوارهای آب‌بندی در اطراف چهارچوب و قسمت بازشوی پنجره و هم‌چنین عایق‌بندی دور پنجره در محل همجواری با دیوار ساختمان، مانع از نفوذ آب‌های حاصل از بارش و شستشوی پنجره به داخل ساختمان می‌شود. هم‌چنین ایجاد شیارهای تخلیه آب بر روی فریم پروفیل یو پی وی سی ، باعث هدایت آب‌های وارد شده به پنجره به بیرون می‌شوند.

ثبات رنگ:

حفظ شفافیت رنگ، عدم نیاز به رنگ‌آمیزی از ویژگی‌های پروفیل یو پی وی سی است.

قابلیت نصب هر گونه یراق استاندارد:

پروفیل یو پی وی سی قابلیت نصب انواع یراق‌آلات استاندارد از قبیل تک حالته، دو حالته، بازشو عمودی، کشویی، فولکس واگنی و آکاردئونی و … جهت پاسخگویی به خواست و سلیقه‌ی مشتریان را داراست.

قابلیت نصب توری‌های جمع شونده و ثابت:

به دلیل امکان نصب توری و حفاظ از ورود حشرات موذی به داخل ساختمان جلوگیری به عمل آورد.

 تنوع رنگ:

این نوع پنجره با استفاده از روکش لمینت در رنگ‌های مختلف متناسب با هر گونه سلیقه ارائه می‌شود.

تأثیر مطلوب بر محیط زیست:

با توجه به بازیافت پروفیل یو پی وی سی و برگشت به عرصه‌ی تولید برای محصولات پایین دستی، می‌توان گفت این محصولات اثر نامطلوب روی محیط زیست ندارند.

فرایند تولید درب و پنجره‌ها با پروفیل یو پی وی سی

الف) اندازه گیری

از آنجا که تمام مراحل ساخت درب و پنجره‌های یو پی وی سی توسط دقیق‌ترین دستگاه‌ها و ماشین آلات انجام می‌شود، اطلاعات ورودی به آنها، مربوط به اندازه‌ها و سایزها باید کاملاً دقیق و بدون خطا باشد.

ب) طراحی

طراحی از جمله دشوارترین وحساس‌ترین مراحل، در فرایند تولید است و شامل ساخت و دسته‌بندی اطلاعات نرم‌افزاری جهت وارد کردن به دستگاه‌های مونتاژ و همچنین محاسبه قیمت تمام شده و ضمناً کاهش ضایعات و بهینه کردن محصول که نهایتاً منجر به کاهش قیمت تمام شده می‌شود، می‌باشد.

ج) ساخت

پس از نهایی شدن طرح و اندازه‌های یک پنجره یا درب، اطلاعات به‌دست آمده از نرم‌افزار، وارد ماشین‌آلات مونتاژ می‌شود. انواع پروفیل یو پی وی سی برای تبدیل شدن به یک درب یا پنجره به طور خلاصه مراحل زیر را به ترتیب طی می‌کنند.

۱- برش پروفیل یو پی وی سی

۲- ایجاد دریچه‌ی خروج آب باران

۳- ایجاد شیار دستگیره بر روی پروفیل یو پی وی سی

۴- برش پروفیل‌های گالوانیزه

۵- پیچ کردن قطعات گالوانیزه درون پروفیل یو پی وی سی

۶- جوش دادن پروفیل‌ها توسط دستگاه‌های جوش

۷- تمیز کردن مقاطع جوش خورده

۸- نصب یراق آلات و دستگیر

۹– نهایتاً نصب زهوار بر روی پروفیل یو پی وی سی

د) نصب

محصول تولید شده، جهت نصب به محل موردنظر حمل می‌گردد. از مهم‌ترین مراحل نصب پنجره، قرار دادن شیشه است.

انواع پروفیل یو پی وی سی به کار رفته در درب و پنجره‌ها

  • پروفیل فریم (پروفیل یو پی وی سی قاب)

این پروفیل که با عنوان فریم نیز شناخته می‌شود، در واقع چارچوب اصلی در ساخت درب و پنجره‌ها است. این مقاطع به شکل L بوده و با زاویه ۴۵ درجه جوش می‌خورند. این قطعات مستقیماً داخل دیوارها قرار گرفته و یا به فریم‌های فلزی پیچ می‌شوند و وظیفه اصلی تحمل فشار و وزن حاصل از نشست دیوارها را به عهده دارند. پروفیل یو پی وی سی قاب برای درب و پنجره‌ها مشترک است اما ممکن است در برخی موارد، با توجه به نوع مهندسی طراحی به‌کار رفته، چارچوب درب با چارچوب پنجره یکسان نباشد اما هر دو دارای مقطع  L شکل هستند.

  • پروفیل یو پی وی سی بازشو

این نوع پروفیل یو پی وی سی با عنوان سش نیز شناخته می‌شود و در واقع لنگه‌های در و پنجره را تشکیل می‌دهد که با استفاده از لولاها به قاب اصلی متصل می‌شود. این قطعات متحرک از طریق یراق‌آلات و قفل‌های مناسب درون قاب بسته می‌شوند. مقاطع سش به شکل Z   هستند و در مدل‌های بیرون بازشو و داخل بازشو ساخته می‌شوند. با توجه به طراحی قالب‌ها ممکن است در برندهای تجاری در دسترس، قاب‌های پنجره‌ها و درب‌ها یکسان باشند و یا با یکدیگر تفاوت داشته باشند که در این حالت نیز قاب‌های درب همیشه بزرگ‌تر از قاب‌های پنجره‌ها هستند، چرا که درب‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تری ساخته می‌شوند و لازم است دارای استحکام و تحمل وزن بیشتری باشند.

  •  پروفیل یو پی وی سی میانی

پروفیل میانی از انواع پروفیل یو پی وی سی  است که با عنوان مولیون هم شناخته می‌شود و وظیفه آن قسمت کردن لنگه‌ها و قاب‌ها به بخش‌های کوچکتر است. شکل این مقطع به صورت Tمی‌باشد. این قطعه قبلاً با به‌کار گیری برش‌های مثلثی و جوش، به پروفیل‌های دیگر وصل می‌شد که علاوه بر کاهش دقت و زیبایی، بر زمان ساخت نیز اضافه می‌کرد ولی امروزه از قطعات اتصالی با عنوان مولیون کانکشن استفاده می‌شود که پروفیل‌های میانی را از طریق پیچ کردن به پروفیل مادر وصل می‌کند. این نوع مقطع در دو نوع ثابت و متحرک تولید می شود. نوع متحرک ویژه درب و پنجره‌های فرانسوی است که با باز کردن لنگه‌ها قطعه میانی نیز جابجا می‌شود.

  • زهوار

این قطعه جزء اقلام جانبی بوده و وظیفه نگه داشتن شیشه در پروفیل یو پی وی سی  اصلی را بر عهده دارد. این قطعه در اندازه‌های مختلف ساخته شده و این امکان را ایجاد می‌کند تا پنجره‌های تک‌جداره، دوجداره یا سه جداره ساخته شوند. در واقع مقاطع اصلی ثابت بوده و با تغییر نوع زهوار می‌توان پنجره‌های چندجداره ایجاد کرد.

خرید انواع پروفیل یو پی وی سی

استفاده از پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی روز به روز در حال گسترش است. این پنجره‌ها نه تنها انتخاب اول انبوه‌سازان است، بلکه مصرف کنندگان نهایی نیز برای ساخت درب و پنجره‌ها از پروفیل upvc استفاده می‌کنند چرا که امروزه پروفیل یو پی وی سی باکیفیت علاوه بر زیبایی و حفظ انرژی نسبت به سایر پروفیل‌ها مقرون به صرفه تر نیز می باشد.

همان‌طور که گفته شد، مقاطع اصلی پروفیل یو پی وی سی، پروفیل فریم، پروفیل سش درب، پروفیل سش پنجره، پروفیل پنل، پروفیل مولیون و پروفیل زهوار تک جداره و دو جداره هستند. برای بازسازی پروفیل‌ها نیز مقاطع مختلفی تحت عنوان مقاطع بازسازی یا تکمیلی وجود دارند که می‌توان به مقطع لوله، مقطع اتصال لوله، اتصال فریم و فریم بازسازی اشاره کرد. مقاطع بازسازی، مقاطعی هستند که در صورت ایجاد مشکل روی هر قسمت از مقاطع اصلی پروفیل یو پی وی سی ، جایگزین همان قسمت می‌شوند که در این صورت، کل مقطع اصلی پروفیل یو پی وی سی نیاز به تعویض نخواهند داشت.

چنانچه نیاز به خرید پروفیل یو پی وی سی و مقاطع مختلف آن دارید، ما در مجموعه سی‌فور سبد کاملی از محصولات و مقاطع مختلف را تولید و عرضه می‌کنیم. تمامی پروفیل‌های سی‌فور از مواد اولیه با کیفیت تولید شده و قبل از عرضه به بازار در آزمایشگاهی مجهز تحت آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرند تا از کیفیت و سلامت محصول اطمینان حاصل شود.

کنترل کیفیت امری تعیین کننده در تولید است که تمامی فرایندهای انجام شده در مجموعه را صحه‌گذاری می‌کند. این واحد از کارخانه‌های تولیدی، حکم قلب تپنده را داشته که مدام اکسیژن موردنیاز را برای ادامه‌ی حیات به اعضاء مجموعه پمپاژ کرده و اهمیت و تأثیرگذاری آن در بخش‌های مختلف مجموعه بسیار مهم و مشهود است.  کنترل کیفیت فرایندهای اجرایی تولید، بررسی فرمولاسیون و کنترل عمل میکسینگ در دماهای بهینه، بررسی وضعیت ظاهری، بررسی ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی محصول و حتی نحوه‌ی بسته بندی، چیدمان و نگهداری همگی بر عهده این واحد است. الگوی اصلی و علمی فعالیت‌های این واحد متشکل از مجموعه استانداردهایی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. این استانداردها شامل مطالبی هستند که نحوه‌ی انجام آزمون‌های مختلف، برای بررسی ویژگی‌های مورد انتظار را بیان می‌کنند. مجموعه استانداردهای سری ایزو که با عنوان استانداردهای مدیریت کیفیت معروف هستند نیز یک اهرم قوی برای فعالیت بهینه این واحد هستند.

استانداردهای پروفیل یو پی وی سی

استانداردهای به کار رفته در امر تولید و کنترل کیفیت، مجموعه‌ای از استانداردهای ملی و بین المللی هسند. استاندارد خارجی اولیه که در ایران نیز به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته و به استاندارد ملی تبدیل شده است، استاندارد کشور آلمان به شماره DIN16830:91 می‌باشد. این استاندارد در مجموعه استانداردهای ملی ایران با شماره ISIR16840 تدوین شده است. این استاندارد اولین استاندارد ملی ایران در زمینه‌ی پروفیل یو پی وی سی است که علی‌رغم کامل بودن، در برخی آزمون‌ها دارای نقاط ضعف بود، لذا استاندارد جدیدی با استفاده از EN12608:2003 تدوین شد و با شماره ISIRI12291 منتشر شد. استانداردهای دیگری نیز در سطح ملی وجود دارند که در واقع روش‌های انجام آزمون‌های همین دو استاندارد هستند.

آزمون‌های انواع پروفیل یو پی وی سی

آزمون های به‌کار رفته در کنترل کیفی پروفیل یو پی وی سی، مبتنی بر استانداردهای گفته شده است که با تجهیز آزمایشگاه‌ها می‌توان تمام ویژگی‌های ظاهری و باطنی پروفیل یو پی وی سی را مورد ارزیابی قرار داد. در این قسمت به چند مورد از این آزمون‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱- قوس طولی و عرضی

۲- اندازه‌های اسمی پروفیل یو پی وی سی

۳- جرم واحد طول

۴- دمای نرمی ویکات

۵- چگالی

۶- آزمون ضربه چارپی پروفیل یو پی وی سی

۷- آزمون ضربه سقوط وزنه

۸- قابلیت جوش پذیری پروفیل یو پی وی سی

و چندین آزمون دیگرکه بر روی پروفیل یو پی وی سی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود تا آنچه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد از کیفیت لازم برخوردار است.

قیمت پروفیل یو پی وی سی

متأسفانه امروزه به دلیل نوساناتی که در بازار وجود دارد شاهد تغییر در قیمت پروفیل یو پی وی سی هستیم. با این وجود کوشیده ایم همواره آخرین و به‌روزترین قیمت‌ پروفیل یو پی وی سی را از طریق صفحه‌ی لیست قیمت سی‌فور اطلاع رسانی کنیم. علاوه بر عوامل بیرونی مانند شرایط بازار،  قیمت‌ پروفیل یو پی وی سی به عوامل دیگر نیز وابسته است که می‌توان به مشخصات پروفیل یو پی وی سی، محفظه‌های پروفیل یو پی وی سی، تقویت کننده‌های پروفیل، رنگی بودن پروفیل و … اشاره کرد.

مشخصات پروفیل یو پی وی سی:

مشخصات و ویژگی‌های ظاهری از عواملی است که علاوه بر قیمت، روی رتبه بندی پروفیل یو پی وی سی تأثیرگذار هستند. بنابراین به هنگام خرید پروفیل یو پی وی سی به مشخصات پروفیل یو پی وی سی مانند طول، عرض، روکش، ضخامت دیواره‌های پروفیل توجه کنید و در صورت لزوم از فروشنده بپرسید تا اطمینان حاصل کنید پروفیل یو پی وی سی از کیفیت لازم برخوردار است.

محفظه‌های پروفیل یو پی وی سی:

هر چقدر تعداد محفظه‌های پروفیل بیشتر باشد، پروفیل یو پی وی سی عایق صوتی و حرارتی بهتری محسوب می‌شود وپایداری آن نیز افزایش پیدا می‌کند. اما به مراتب قیمت پروفیل یو پی وی سی نیز افزایش پیدا می‌کند.

تقویت کننده‌های پروفیل یو پی وی سی:

در صورتی که نیاز به پروفیل یو پی وی سی پایدارتر و با دوام‌تر دارید، استفاده از تقویت کننده‌های پروفیل پیشنهاد می‌شود. این تقویت کننده‌‌ها  از جنس فولاد، کامپوزیت و یا گالوانیزه هستند و باعث تحمل فشار ناشی از وزن شیشه روی انواع پروفیل درب و پنجره upvc می‌شود. همان طور که که می‌دانید  قیمت گالوانیزه ، فولاد و…  ثابت نیست و در حال تغییر است . بنابراین قیمت پروفیل یو پی وی سی که به این عوامل وابسته است مدام در حال تغییر است.

رنگی بودن پروفیل:

بسیاری از افراد خواستار استفاده از پنجره دوجداره upvc رنگی در خانه‌هایشان هستند چون این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا رنگ پنجره‌ها را با توجه به رنگ نما انتخاب کنند. استفاده از پنجره‌های رنگی، جلوه‌ی خاصی به ساختمان می‌بخشد و تأثیر چشمگیری روی زیبایی دارد. البته قیمت پروفیل رنگی به مراتب از پروفیل سفید بیشتر است.